Alan Cumming talking while dressed in an extravagant outfit on The Traitors Season 3.

Streaming

Lars Svensson

Förrädarna måste lära sig en viktig lektion från Survivor

Vi är troligen dagar borta från rollen som tillkännages för Förrädarna Säsong 4, och att säga att jag är upphetsad skulle vara en underdrift. Den ny-ish reality-showen har skjutit upp min lista över personliga favoriter under de senaste åren, och jag kan inte vänta med att se hur spelet fortsätter att utvecklas.

Om det kändes som lite backhanded komplimang, var det. Det finns mycket som är helt fantastiskt med Förrädarnasärskilt dess förmåga att samla roliga personligheter från olika verklighetsunivers, men det grundläggande spelet och formatet i själva showen behöver fortfarande lite finjustering. Receptet är inte riktigt rätt, och det finns ingen brist på redaktion från olika personer (inklusive mig) med föreslagna regeländringar och nya möjliga rynkor som kan hjälpa till att fixa saker.

Jag kommer dock inte att komma så djupt i den här artikeln. Jag är säker på att de kommer att fortsätta prova nya saker tills reglerna fungerar lite bättre. Det är dock inte mitt fokus här. Istället kommer jag att föreslå ett förslag som är mycket lättare att genomföra. Jag ska föreslå Förrädarna ta en sida från Efterlevande Playbook och låt tävlande vara ärliga och direkt om det faktiska spelet de spelar i sina bekännelser.

Låt oss säkerhetskopiera riktigt snabbt till början av Efterlevande. Showen designades ursprungligen som ett socialt experiment, och antagandet var att människor skulle röstas om de var, du vet, dåligt på att överleva eller lata. Det saken spelar fortfarande lite, men mestadels fattar människor beslut baserade på vilka andra spelare de vill arbeta med för att försöka få sig till slutet av spelet. Richard Hatch vann inte eftersom han var den bästa bokstavliga överlevande, även om han var bra på att fiska, han vann eftersom han överträffade de andra människorna.

Efterlevandetill sin kredit har mest omfamnat detta kaos. Istället för att driva tävlande att spela spelet när de ursprungligen designade det, låter producenterna bara spelarna göra vad de skulle göra och sedan pressade dem att prata om det i sina intervjuer. Det innebär att vi öppet har fått bekännelser om att eliminera människor av alla fel skäl eller kasta utmaningar eller hålla dåliga spelare i spelet med avsikt.

Förrädarna behöver luta sig in i det. Under den andra säsongen, Efterlevande Legenden Sandra pratade öppet med de andra spelarna om hur Förrädarna är faktiskt ett spel med siffror och de borde luta sig till allianser. Hon pratade också om hur frustrerande det är när en förrädare röstas ut för då måste du börja om och hitta en ny förrädare. I sin utgångsintervju med EW talade hon om hur hennes plan var att avsiktligt komma nära förrädare och hålla dem runt så att de inte skulle mörda henne.

Showen gav oss bitar och bitar av henne som pratade om strategi och spel, men den visade inte mycket av konversationen och lutade sig aldrig helt in och låt henne bara säga det under en konfessionell. Vi fick henne aldrig att prata med kameran och säga här är vad jag försöker göra och varför.

I sina egna utgångsintervjuer, Storebror Favorit Britney som gjorde en djup körning under säsong 3 har pratat om att bli chockad av hur rörigt och kaotiskt Danielle var inne i slottet. Fans är övertygade om att hon visste att Danielle var en förrädare ganska tidigt i showen, men sa aldrig det under en bekännelse, potentiellt för att showen inte vill att tävlande ska prata om att avsiktligt hålla förrädare runt.

Förrädarna verkar vilja presentera sig i ett visst ljus. Det låtsas som tävlande försöker riktigt hårt under utmaningarna när de är helt klart inte. Den vill låtsas att det bästa för de troende i ett givet ögonblick är att förvisa en förrädare vid rundbordet. Den vill låtsas att alla spelar spelet efter showens grundläggande regler, men det är helt klart inte vad som händer.

Smartare tävlande som Sandra är planerade och konspirerar för att få sig till slutet, och istället för att bagatellisera det, Förrädarna Bör lutas in i det. Det skulle göra för en bättre show, och det skulle göra det möjligt för producenterna att utveckla spelet på bättre och mer intressanta sätt.