Det har gått mer än 40 år sedan Miami Vice Anlände till scenen och introducerade publiken till Don Johnsons James Crockett och Philip Michael Thomas ’Ricard Tubbs, två av de coolaste karaktärerna i TV -historien. Serien, som Michael Mann tidigare har gjort om som en skitig och avlägsen film från 2006, håller på att få storskärmsbehandlingen igen med Top Gun: MaverickJoseph Kosinski, och jag är ständig att säga minst.
Även om jag inte kan vänta med att se vad Kosinski, som också arbetar med den snart släppta F1 I huvudrollen Brad Pitt, har i väntan på fastigheten, måste jag erkänna att jag är ännu mer upphetsad över vad anpassningens manusförfattare tar till bordet. Ja, jag pratar om Dan Gilroy, som debuterade med den otroliga psykologiska thrilleren, Nattlår. Låt mig förklara …
Joseph Kosinskis arbete på Top Gun: Maverick kändes som ett kast och återuppfinning, och jag tror att han kan göra detsamma här
Fast Top Gun: Maverick Var inte Joseph Kosinskis första rodeo, det kändes som om regissören nådde nya höjder när han samarbetade med Tom Cruise och Mega-Producer Jerry Bruckheimer för den efterlängtade uppföljaren tillbaka 2022. Filmen, som kändes som både en fortsättning på The Forture of the the the the Led Topppistol franchise men också något nytt och friskt, visade att Tron: arv och Glömska Filmskapare kunde hedra det förflutna medan han också ser fram emot en stor franchise, och jag tror att han kan göra samma sak med Miami Vice.
Du vill inte ha något för skitigt, samtidigt som du vill undvika överkorrigering från den mörka tonen i Michael Mann -filmen 2006, som inte kommer att bli någon enkel uppgift för Kosinski, resten av det kreativa teamet och skådespelarna som så småningom anlitas för att spela två av de mest ikoniska TV -detektiven genom tiderna.
Kosinski har också visat att han är stor med balansering och karaktärsutveckling, som kommer att vara avgörande här
Under hela sin karriär har Kosinski visat att han kan hitta den perfekta balansen mellan handling och karaktärsutveckling utan att offra den ena för den andra, och jag tror att det kommer att vara avgörande i något liknande Miami Vice. Utanför den ursprungliga showens prickiga titelsekvens och alla dessa vilda gästkamer, hade serien också mycket substans till det (särskilt i den legendariska piloten). Så den perfekta mängden fokus på de olika elementen som gjorde dramaet så bra i första hand kommer att vara nyckeln till remake.
Att inte fortsätta gå tillbaka till Maverikmen filmen som vanligtvis kallas den blockbuster som räddade Hollywoods röv, fångar bäst Kosinskis förmåga att hitta den balansen mellan handling och karaktärsutveckling. Oavsett om det var Tom Cruises Pete ”Maverick” Mitchell, Miles Teller’s Bradley ”Rooster” Bradshaw, Glen Powells Jake ”Hangman” SERESIN, eller mindre karaktärer i filmen, brydde jag mig om dem alla, även när de inte drar bort farliga manövrer i intensiva hundfamater. Du kan inte lära det!
Men samtidigt är jag ännu mer upphetsad över att Dan Gilroy tar en snurr på Miami Vice Script
Även om jag är stoked för att se vad Kosinski har i väntan på den här filmen, var nyheterna som fick mig ännu mer upphetsad en tidsrapport om Dan Gilroy som arbetade med manuset. Enligt rapporten återkallar Gilroy ett första utkast av Eric Warren Singer (Internationell, Amerikanskt liv, Top Gun: Maverick), så det blir intressant att se hur killen bakom filmer som Nattlår och Sammet buzzsaw Omarbetar den grundläggande förutsättningen för show-vände-filmen.
Jag är verkligen angelägen om att se hur kombinationen av dessa två stilar (ännu mer med Kosinski bakom kameran) ser ut, eftersom det kan vara perfekt för något liknande. Jag är säker på att det fortfarande kommer att ha mer korn än den ikoniska 80 -talsserien som den är baserad på, men jag tror inte att det kommer att förlora någon av den blixt eller spänning som gjorde showen så rolig att titta på. Ingenting har avslöjats om Miami Vice Plott vid denna tidpunkt, men Gilroys track record har mig otroligt optimistisk för vad som kommer från detta kommande projekt.
Jag kan ärligt talat inte vänta med att se hur Gilroy tacklar den fröare sidan av Miami
Redan 2014 gav Gilroy oss en av de bästa filmerna om Los Angeles med sin intensiva och helt skrämmande Nattlår. I huvudrollen Jake Gyllenhaal som frilansvideograf som börjar ta sitt jobb alldeles för allvarligt med en ambitiös men sociopatisk tankesätt, djupt in i den mörkare sidan av staden Angels och dess lokala nyhetsindustri. Oöverträffande, snabba och underhållande som hela helvetet, denna djupt onödiga brotts thriller är i en egen liga.
Jag kan inte vänta med att se hur Gilroy’s Miami Vice Skriptet hanterar den fröare sidan av södra Florida, både i Miami ordentligt och de omgivande områdena. När solen går ner och de neonlamporna tänds, hur ser hans version av Miami ut? Vilken typ av avskyvärda karaktärer gömmer sig i skuggorna (och i vanlig vy)? Det här är några av de frågor jag fortsätter att ställa mig själv, och jag kan inte vänta med att se hur Gilroy svarar på dem.
Jag känner att vi får det bästa av båda världarna med den här parningen
Ärligt talat, jag känner mig som med Kosinskis regissörstil och Gilroys förmåga att berätta och göra otrevliga karaktärer till måste-se attraktioner, vi håller på att få det bästa av båda världarna. Jag nämnde hur balans är nyckeln flera gånger i det här stycket, och det gäller återigen här. Dessa två kan hjälpa till att balansera varandras distinkta stilar och skapa en film som båda hyllar showen samtidigt som de försöker något nytt i processen.
Jag vet inte när den här filmen kommer ut, som THR har rapporterat att Kosinski arbetar med en UFO -film för Apple efter hans F1 Lands på filmplanen 2025, så vi måste vänta och se. Men med dessa två stora spelare bakom kulisserna skulle jag inte bli förvånad om vi får en stor utrullning med någon stor A-lista talang som spelar Crockett och Tubbs.
